tiistai 24. lokakuuta 2017

Olis kiva jos sais terveenä kualla.

24/10-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Muutama päivä sitten  lääkärit  soitteli Seinäjoen sairaalasta että tuuppa Ekku tänne  hoidattamaan palanutta  kinttuasi.  24/10  aika oli..siis tänään...
Minä  melkein lupasin  jo ja sanoin että mietin ja eilen mietin tarpeeksi , soitin sairaalaan ja sanoin etten tuu  sinne ollenkaan. Tohtorit  ei oikein  tykänneet ja sanoivat että   jalkasi tarvitsee ihon siirron mutta   mä sanoin ettei  tartte  nahkaa siirrellä....ei täällä mene kun  Perjantaihin saakka, jos  tuut  ja sitten jalkasi  on uutta  vastaava  ja mä sanoin taas   ettei tän ikäänen enää  paljoa  hoitoja  kaipaa...on muutenkin jo  parasta  ennen päivämäärä ohitte mennyt.
72  tulee  enshuhtikuussa....19 päivä...
Juu.  Jos sinne  pääsen...
Jalkaani  särkee välillä ja  välillä taas ei.
Viimeyönä  kinttu herätti mun ja  voiettääh kun sitä kirvisteli  niinmaanperuustellisesti. Menin soffalle maate  ja nostin jalkani ylös  selkänojaan  ja  tunnin päästä helpotti. Kun nakkasin pari puranaa  naamaani niin nukahdin  ennen  viittä.  Sain kersana kun olin 11  vuotias  jakun olin saanut  ritsalla oikeaan silmääni  ns rautaasen määllyn ja sentakia makasin  Seinäjoen  sairaalan silmäklinikalla  1,5  kuukautta leikkauksen jälkeen  ja  sentaki  vissiin  poden  sairaalakammoa  juu.  Muutenkin  niin monet  ovat sinne menneet  ihan  terveeinä  ja siellä kuolleetuneet.
Nyt  vaan toivon että kun saisi  terveenä elää  ja terveenä sitten kualla. Ainakin siihen saakka  kun   noutaja    tulee ja  vie  ties minne.
Juh.


Ekku Mattila.