sunnuntai 16. huhtikuuta 2017

Olen (ko?) leguaaniliskon sukua.?

16/4-2017.
Ekku Matila.
Aikamatkaaja.


Minun  kehoni  normaalilämpö on aina ollut  noin 34,5 , kerran  33,8.
Siis aika   alhaalla sanoisin.
Tavallisen (köh)  ihmisen kehonlämpö on noin 36,5-37 , eiks juu? Jos sellaiselle tulee kuumetta   vaikka  38,5, siis  20  pykälää, niin   heille   se on pikkujuttu.
Mutta:
Jos minulle tulee   kuumetta 30  pykälää ja mittari näyttää 37,5, niin tunnen olevani aika sairas. (hehheh). Kun  saan  kuumetta  40 pykälää = 38,5  makaan sängyn päällä  X asennossa ja   muuutama vuosi sitten kuumemittarini  näytti  39,9.  Silloin  puhuin sekavia , tunsin loppuni olevan tulossa ja vannotin vaimoani   ettei ota uutta miestä    10  vuoteen. Vaimoani vain nauratti.
Hihihihihiiiiih...
Siis  minulla  oli silloin  kehoni lämpötila  54 pykälää  yli ns normaalin  34,5.
Nyt tulee jännä kohta::::
Jos haluan nostaa kehoni  lämpötilaa  esim  10  pykälällä, vaikka  34,5 - 35,5, niin menen kuumaan saunaan   puoleksi  tunniksi ja avot. Olen usealta  ihmiseltä  kysellyt ja he ovat itse  tarkistaneet  "saunalämpötilansa"  nousun, mutta yhdelläkään ei  ole mittari  kohonnut.  Heillä mittari näyttää samaa ennen saunaa ja samaa  saunan jälkeen.
Leguaani on lisko joka  syö meriheinää/sammalta  meren pohjan  kivistä. Heidän on tämän tästä noustava  rannan  kallioille lämmittämään kehoaan  auringossa  ja sen aikana  niiden lämpötila nousee  noin astetta. 10  astetta.
Olen (ko) siis leguaaniliskon sukua.??
Häh?.


Ekku Mattila.