lauantai 8. huhtikuuta 2017

Ameriikan nahkasaappaat 1958.

8/4-2017.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.

1958.
Olin 12  ikäinen  koulupoika ,kun viikkoa ennen Joulua sain Ameriikanpaketin.
Kummivanhempani   sen lähetti ja siellä  oli mulle  ihkauudet  varrelliset mustat nahkasaappaat.............ja ne kinttuihini laitoin ,sekä kouluun   aamulla.
"Mattilalla  on  akkain kengät  huusi  Karsikkaan  Seppo.....Mattilalla on  akkain kengät "  ja tappeluhan siitä syntyi.
Kiskoin hampaat  irvissä Sepppoa  tukasta  ja hän teki saman  tempun  mulle . Siinä  muutama koulupöytä/tuoli  kellahti nurin , luokkakaverit  meitä väisteli , kunnes paikalle   saapui Rajalan  Aarre  meitin miesope.
"Ristuksen  kollit. hän huusi, heti paikalla  seis...irti siitä....tappelu seiiiis."
Ja:
Arvakkaapas ketkä seisoi  kohta luokkahuoneen  nurkassa , 15 minuuttia ,  toinen  toises pääs ja toinen toises pääs.?...enkä  mä tajunnut että  Seppo oli vaan kateellinen mun  uusista   Ameriikan nahkasaappaistani.
Oli ne hienot saappaat.
Oli.



Ekku Mattila.