keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

Kaksoiolentoni ottaa viinaa...minä taas en ota...juu.

8/6-2016.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Lisää kaksoisolennostani...


Muutin tänne Kauhajoelle  1990.
Noin  vuosi siitä  tutustuin  yhteen Erkkiin..autokauppiaaseen ja hänen kanssaan kauppoja tekemään.Kävin hänen luonaan kaffeilla muutaman kerran , suunnilleen  viikon/kahden välein ja yhtenä Lauantai-aamuna  taas sinne menin...
Pariskunta oli kaffilla ja minutkin pöytään kutsumaan...ja mä   menin...
"Tuota..kysyi talon isäntä....mikä kunto..?"
"Ihan hyvä  vastasin..."
"Tulikko autollasi  hän kysyi ja mä siihen että tottakait"..
"Ekkö pelkää että palat....ja mä siihen että kuis niin?"
"Meinaan jos sulla on veressä yhä viinaa hän lausui..."
"Täh.....multa pääsi....häh...häh.....?
¤¤¤¤¤¤
Juttelu eteni niin että talon pariskunta oli olleet ravintola Maxissa eilen illalla. Minä olin tullut heidän pöytäänsä aikalailla  juovuksissa. jutellut heidän kanssaan ja olin ollut todella "iloisella" päällä".
??
Vaikka kuinka heille väitin etten ole ottanut viinan tippaakaan   vuoden 1969  jälkeen , enkä ole ollut todellakaan  eilen missään ravitola Maxissa , eivät he minua uskoneet.Heheheh...vaan hihittelivät...olit niin  huurteessa ettet edes muista sitä ravintolaillasta  mitään...he tirskuivat...
Kaiken huippu oli se.......!!!!!!????
Päälläni oli ollut ns VR:än haalarit, jollaisia siihen aikaan paljon käytin.Niitä sain ostaessani Veeärrältä vanhan Kontio-Sisu Kuorma-auton ja   kaupan mukana   tuli  20 uutta veeärrän sinistä haalaria. Puku oli  melkein täysin poliisien virkapuvun näköinen/värinen ja sen   tiimoilta sainkin useita hupaisia tilanteita......joista saatan kertoa sitten myöhemmin....
Siis.....se varaekku on viinaan menevä. Minä taas en.....
¤¤¤¤
Olenkin varmuuden vuoksi  kertonut vaimolleni että..........jos joku kertoo sinulle nähneensä minut jonkun naisen kainalossa...niin se en ollut minä.....vaan se varaekku...kaksoisolentoni....
Heh......"ei mee muuten läpi"  on vaimoni sanonut......
Hehheh.

Ekku  Mattila.