keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Olin todistajan ominaisuudessa raastuvassa eilen.

6/4-2016.
 Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Terveisiä raastuvasta........


Eilen olin kutsuttuna leivättömän pöydän   huoneessa , todistajana, valan velvoittamana.
Amen.
Enää ei tarvitse  vannoa käsi Raamatulla  että totta puhelet, riittää kun vakuutat  ettet puhu lööperiä.  Jos valhetta päästelet  suustasi ja se voidaan todistaa myöskin , niin linnaan joudut.
Klonks.
Ennen  sai  väärästä valasta  linnaa  6 kuukautta . Tänään se taitaa  olla sama.
Juu.
"Kysytään  ensin teidän koulutuksenne, kysyi tuomari....ammattikokemuksenne, sekä nykyiset työtehtävänne?...ja mäs vastasin...
"Ila-NOK/SA koulutus  1966-68 / SA ,Hesassa  1969-1973,  Psy 1982-85 ...nyk .jatkuu  SA:lla = Mikkeli/Kouvola/Lappeenranta vastasin"
"Aloitetaan...."..lausahti tuomari.
:
"Kuka oli pöydässä kanssasi kun  sopimuksesta  sovittiin "!????  kysyi  tuomari ja mä vastasin että minä sekä  Hannu  Huittinen  Seinäjoelta."
"Oliko   siinä tilanteessa ketään muita"...??   tuomari taas kysyi..ja  mä vastasin ettei ollu muita.
"Kuka kirjoitti sen tilauspaperin..."  isopomo  kysyi ja mä siihen että  leskirouva Hanna".
"Kuka  Hannan  nimen antoi "..taas tuomari uteli ja mä sanoin että Hanna itte".
"Kuka sen   aparaatin lupasi maksaa" kyseli taas tuomari ja mä että Hannahan se."
"Tiesikkö että Hannalla on rahaa "?  ja mä siihen  että  mistä vit...eiku en tennyt".
"Miten niin et tiennyt..kysyi taas isopomo".....ja mä siihen etten  ole kollannut Hannan kappeja, kun Hanna möi osakkeensa 14 vuotta sitten, niin jos sille jäi jotakin sukan varteen" .
"Onko Hanna omasta mielestäsi terve mieleltään"?  kysyi pomo ja mä sanoin että on...kintut sillä vain  renkslaa..on muuten terve."
"Sanoikko  Hannulle että talo on Hannan " kysyi tuomari ja mä sanoin etten sanonu varmana..sanoin että tupa on Hannan  entinen kototalo ja että hän on syytingillä vain".
"Tarkistetaanpa vielä sanoi tuomari....kun se aparaatti hajosi ja  sosiaalivirasto   ei auttanut  pannun hankinnassa, niin Hannako lupasi   maksaa sen aparaatin ?"
"Kyllä vastasin...Hanna sanoi tomerasti että tilakkaa  se pannu..minä sen maksan".
"Jaaha  sanoi tuomari....ei minulla muuta....haluatteko korvausta...?...ahaa ette siis...  .ja jos  syyttäjällä ei ole kysymyksiä.....??..ei näköjään ole, niin todistaja voi poistua".
¤¤¤
Näkemiin sanoin kohteliaasti.....
Ja mä menin.


Ekku Mattila.