keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Vierikko....hänen dobbermaninsa ja Ekku Mattila.

16/12-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Vuonna  2001 juuri tänä 16/12  päivänä joku soitti ovikelloani..
Ding...doong....ding...dooong....ding---doong......js menin avaamaan.
Kello oli iltasella noin  18,00.
Portailla seisoi mieshenkilö , noin 35 vuotias , pystytukka , nahkatakki ja silmät ns seisoi hällä  päässään....pituus  noin 180  senttiä.
"Ookko Ekku Mattila "?  ..hän kysyi ja sanoin että oon.
"Tulehan pihalle ja mä sanoin että joo.
Ensin  puin päälleni punaisen ns talvihaalarin/pipon , jalkaani lenkkikengät ja  nahkaiset  sormikkaat käteeni......ja menin  pihalle...
"Ja saatana  " Ekku...hän huusi....nyt kuule saat elämäsi  selkäsaunan....olet vittuillut  mun pomolleni  Matti  Järviharjulle.......ny saat selkääsi ..
Ja minä siihen  vastaamaan..että häh??"
Kolli  joka oli  Vierikko Kauhajoelta..siitä innostumaan lisää.....ja minua kohti nyrkkiä tarjoamaan...ja niitä väistelin.....tuli potkujakin ja niitä  väistelin....ja tätä haipakkaa kesti noin  30 sekunttia luulisin....
Sekä siitä vastaan  antamaan  ryhryin.....muks..muks..ja pums..pums...muks...muks  ja pums..pums..viuh..viuuh ja muks ..muks.....kunnes   Vierikko nukahti.....ja hänet  retuuttamaan lähdin autoaan  kohden....oven avasin sekä sinne kollin nakkasin...
Huhheijaa....tuumasin  ja kohti tupaani astelin.........auton oven  aukeavan kuulin ja näin miten herra Vierikko takaoven kotjastaan avasi....ja sieltä  laskeutui  pesrskeleen  iso koira (Dobbermani...54 kiloinen)....sekä  Herra Vierikolta hyökkäyssanan kuuli....
Txirri...txirri....txirri........
Onneksi minulle...mutta ei koiralle  siinä portaitteni   vieressä oli  lumilapio.....!!??!!... yksi  torjuntaisku  riitti......ja niskat poikki meni koiralta......naks.
Koettakaahan  arvata..??.....Vierikon ittumainen temppu kuumensi minun yläkertani ......lumilapiolla  mäiskin  hänen keltaisen Opelinsa ikkunat hajalle , lommoja kyljet täyteen ja kaupan päälle hiukkasn lisää  kollia ......??!!..juu.
Ja   hänen kuolleen 54  kiloisen dobbermanninsa isännän syliin  nakkasin..
Fruuuuuummm...fruuuummm....Vierikko lähti kuin Annikki Tähti...
Fruum....

¤¤¤
Jatkoa   pukkaa kohta..
Heetkinen..

Ekku Mattila.