torstai 3. joulukuuta 2015

Tein ruman tempun poliiseille...

3/12-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Köh....

Noin 1994 luokseni tuli tuttuni Isostakyrööstä ja me juteltiin sitä  ja tätä ja puhe meni Ylihärmästä varastettuun , ns sota-aikaiseen Harrikkaan....vuodelta  1943. Ja sivuvaunullinen.
Oli Sunnuntai-ilta kello noin 20,00.
Pyörästä oli toitotettu  poliisiteeveessä ja  ns somessa sekä palkkio sen takaisin omistajalleen saamiseksi oli 5000 markkaa...muistaakseni.
Köh.....Tuata....koska olen   aina ollut sellainen leikkisä ihminen ja  sillai kurillinen , niin  sanoin kaverilleni,että kun menet takaisin kotiisi , niin soittaa pirauta poliiseille ja kerro että se  sivuvaunullinen  varastettu moottoripyörä on minun ladossani ja   niin hän lähti....heh..
Kello oli jotakin  21,00..  kun hän lähti.
Ohoh.....!!...noin  21,30  kurvasi pihaani kolme poliisiautoa ja jokaisesta niistä purkautui virkapukuisia poikii....ja  iltaa mulle sanoivat...
"Mattila Ekku.....yksi sanoi....taisi olla Nyrhinen.....jo eläkkeellä hänkin...meillä on kotietsintälupa kiinteistöösi  koska on aihetta epäillä että hallussasi  on varastettu moottoripyörä joten aloitamme heti etsinnän ".
Ja minä auliina ovia heille avaamaan....joka huoneeseen ulkorakennuksessa,  eikä mitään löytynyt..ei.....ja kun  menimme ladon  lukitun oven eteen..sanoin että mulla ei ole avainta  tuonne ja poliisit sanoivat että he murtaa lukon jos ei ole avainta ja kuinkas ollakaan avaimen taskuistani kaivoin....heh..
Ja oven avasin.
Siellä ladon nurkassa oli pressun alla kohoutuma ja poliisit kysymään mikäs tuolla on mä siihen ettei mikään...Heh,........Nooh.....Lapualainen poliisi Aho..muistaakseni....nostamaan pressun ,taskulampulla  valaisemaan ja huutamaan..."noh niin...löytyihän se pyörä  johon minä että mikä pyörä  ja Aho sanomaan että se varastettu sivuvaunu.....ja hyvä että löytyi...
Ja voi poijjaat  kun poliisit katsoivat mun päälle.....heikompi olis housuihinsa päästänyt....mutta mä en.....ja sanoin kovalla äänellä....."Se pyörä on   Skoda merkkinen " ..ittetehty  ja poliisit kovaan ääneen nauramaan..."eihän Skoda merkistä moottoripyörää oo olemassakaan ja mä siihen että on...
Kunnes Aho taskulampulla sitä pyörää valaisemaan..näki sen moottorin  takapäässä ison Skodan merkin ja sanoi....."Poijat...täällä on skodan käpälä".
Arvakkaapa oliko virkavalta  nolon oloisia ??...ja niin ne hiljalleen liukeni markiltani pois ja kuitenkin ennätin heillä  tokaisemaan...että  katsottekos vielä tuonne asuntoonni,,,jos oonkin  sen prätkän purkanu ja se on siellä osina ...mutta ei ...ne lähtivät kaikki pois....pruum....fruum... eivätkä  tajunneet ,että tein sen jutun ihan piruuttani.........köh.
Heh..
Kai se on jo rikoksena vanhennu...?
Häh?

Ekku Mattila.

JK.. sama  Skoda moottoripyörä on mulla edelleenkin ja jossette usko niin tulkaa  katsomaan.