lauantai 19. joulukuuta 2015

Olin kuusivar..eiku..köh..ja sain oksalla naamaani.

19/12-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Tuotaaa..

Pari päivää ennen Joulua tuumasin ,että jospa  "haen" ..siis var....köh.... kuusen   Espoon Matinkylän = Kaupungin isoosta mettästä ja  eikun toimeen.
Oli vuosi  1974.
Iltahämärässä  pieni puukkosaha povitaskuun , kilomeeterin verran kuusipaikkoja tiirailin ja kas  kas...juuri sopivanlaisen kuusen havaattin. Siinä kohtaa  mettää   oli paljon kuusia  , suurin osa sellaisia pari metrisiä ja  eiku sinne...var....eiku,,,,töihin..
Hiukan kummastelin  sillä mettässä oli noin 20 metrinen ympyränmuotoinen ala, jossa ei kasvanut yhtään puuta , paitsi juuri  sopivanoloinen kuusi...ja se oli ihan siinä ympyrän keskellä..
....noin mun mittainen......ja sen juurelle kyykistyin....sahan kaivoin povitaskustani   ja meinasin aloittaa kuusen   var..eikun ottamisen.Köh.
Pläts.....vain kuului.
Jollakin kummalla konstilla se kuusi jota olin var..eiku  ostamassa plätkäisi suoraan mua naamaan..oikealle puolelle päätäni ja keskelle silmääni.
Pers....eiku ...ohoh...sanoin....ja teki todella kipeää/että karvasteli naamani. Melkein voisin sanoa että  kuusenoksan havuja  oli pystys  mun naamassani/hiuksissa  ja aijaijaijai....
Nooh....
Meni ainakin  viitisen  minuuttia  kun siitä pläiskäyksestä selvisin ja eikun uudelleen kuusen juurelle sitä var..eiku ostamaan....saha taas käteeni.....ja toinen pläts......nyt toiselle puolelle naamani...ja siihen toiseen silmään ja voihan  piip.....että alkoi jälleen karvastelemaan.....Piip..piip.. taas  suustani päästin...aijaijai..
Muttaaaaa.....koska  olen tietäjä , niin mulla välähti. Mettänhaltija ei tykänny siitä mun kuusivar...eiku ostamisyrityksesäni  ja  pläjäytti kuusenoksalla mua naamaan. Huomauttaisin  että silloin   oli täysin tyyni ilma, siis "mettässä ei liikahtaneet lehtikään"...taisi   olla Olavi Virran laulu...??....vai.
Älkää nyt  pirskatti tätä kaikille kertoko...meinaan sitä kuusen var...eikun ostamisyritystäni....voisin saada vaikka ko  tapahtumasta  linnaa........mutta toisaalta...eik se oo jo likoksena vanhentunut ?
Pläts.

Ekku Mattila.