tiistai 8. joulukuuta 2015

Oli kova veto......oli todella kova veto..

8/12-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Suunnilleen 20 vuotta sitten menin  407 pakettimersullani tapaamaan Seinäjoella asuvaa Saarisen   Joukoa.
Oli Lauantai . Kaunis kesäilta. Kello noin 16,00.Muistaakseni.
Olin koko päivän ollut tapettia seiniin  laittamassa sekä maalaillut sitä sekä tätä ja  asusteeni sen  mukaiset sanoisin.Lippalakissanikin ainakin viittä eri väriä.
Jos suoraan sanotaan niin  köyhän että rähjääsen näköinen olin.
Noh kun siinä Jokkerin pihalla turistiin niin siihen hoippui joku mies.....humalassa selvästi. Siniset verkkarit päällään sillai sikinsokin.Vinossa käveli pahasti...
Ja viina haisi että nenääni   otti.
"Jaahas päivää poijat ..hän  sammalsi....mitä miehet....ja me siihen yhtä aikaa Jokkerin kanssa ..etteipä sen kummempaa...
"Kuka sinä oot..hän kysymään ja mä siihen että kukas itte oot ?
"Millä perskeleen romulla sä oikein liikut hän jatkamaan keskustelua....kaikesta näkee että köyhä paska oot...vaatteeskin kuin kerjääjällä...aatanan köyhä...."...
ja sain kaiken tahdonvoimani käyttää etten olisi ukkoa turpaan antanut...oli se todella lähellä.oli............
"Jassoo sanoin....meinaakko että oon köyhä..häh??....lyödäänkös vetoa meinaan...saat tämän mersupakettiautoni jos sulla on massissasi enemmän rahaa kun mun massissani.....mitäs teet ?
Lyödäänkö vetoa..häh ?? sanoin uhmakkaasti ....häh?..ja jatkoin tässä on lompakkoni....siinä olevat rahat saat mersun lisäksi jos sulla on enemmän rahaa massissasi...häh ?...häh ?"
Mitäs teet äijjä?...oot itts köyhä paska..sanoin...resupelle...
Jopa humalainen hiljeni....katseli mua pää  kallellaan....katseli taas....mumaji itsekseen...katseli  pää kallellaan..ja mumaji toistamiseen....otti massinsa  roikkuvasta verkkarinsa taskusta...piti sitä kädessään..mumaji taas...ja lähti päätään pudistellen.....pois Jokkerin pihalta.
Vinossa käveli pahasti...
"Voihan elevetti Ekku !!..Jouko huusi hetken kuluttua....voihan elevetti Ekku....tunsikko tuosta miestä ja mä siihen etten oo koskaan nähnykkään....väliäkös sillä sanoin  ja Jouko  sanomaan...vai ei väliäkö....jumankautta  Ekku....hän on   tässä lähellä olevan romuliikkeen omistaja ja juuri aamulla  tehnyt   80000 markan kaupan Virolaisten kanssa...ne rahat olivat hänellä massissaan.....meidän oli tarkoitus juhlia  hänen onnistunutta kauppaansa.....voi elevetti  Ekku....paljonko sulla oli massissas...?...ja mä siihen että  muutama satanen... Muutama satanen..ja Jouko nauroi vedet silmis........muutama satanen....hah ahahah....haa,,,
¤¤¤
Ennenkuin lähdin Joukon pihalta  sovittiin hänen kanssaan , ettet sanallakaan sano sille ukolle mun muutamasta satasestani vaan kerro että mulla oli toista sataatuhatta mukanani  ja kun  Jouko niin sanoi samana iltana  äijälle  ,niin menihän liikemies kalpeaksi.....Ihmetteli suureen ääneen ,että kyllä ulkonökö/kuori voi todellakin pettää pahasti.
Ja jatkoi että onneksi en mennyt vetoon mukaan..onneksi...
Hehheh..

Ekku Mattila..

Ainiin..jossette tätäkään  tositarinaani usko , niin  käykääpä tarkistamassa sen  todenperä  Saarisen Joukolta.....Seinäjoella asustelee edelleenkin....nyt kuitenkin lähellä Lännen  autokatsastusasemaa.......