maanantai 23. marraskuuta 2015

Toimittaja Tapio Äyräväinen ja minä.

23/11-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Asuessani syntymäpitäjässäni Alahärmässä  puhelimeni  soi ja soittaja kertoi  isänsä olleen jo 2 viikkoa  kateissa.
Vuosi oli 1983.
Pyysin   että lähettää  valokuvia kadonneesta , tarkan suunnistuskartan , sekä ruksin siihen kohtaan jossa hänet on viimeksi nähty.
Pari päivää meni ja kirje tuli ja minä soittamaan .
Sanoin kadonneen makaavan pienessä purossa, niin että kumisaappaat vain näkyvät ja  kuvailin tarkasti  kohdan josta hänet voi löytää.
"Mutta kun siitä kohtaa olemme jo etsineet" sanoi asiakas , mutta sanoin ,että huonosti etsitty ja kehoitin menemään uudelleen  etsimään. Noin 2 tunnin kuluttua puhelimeni  soi ja asiakas kertoi isänsä löytyneen juuri siitä mainitsemastani kohdasta.
"Olet ihmemies, sanoi  asiakas....kadonnut on isäni....minä olen ammatiltani toimittaja ja sopiiko että tulen tekemään sinusta  lehtijutun"?..
Niin  tehtiin ja sen tapauksen yhteydessä tulin tuntemaan  toimittaja Tapio Äyräväisen ja hän on yksi minun fb kavereistani tänä päivänä.

Ekku Mattila.