keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Minäkö muka pankkiryöstäjä...häh??

27/5-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.

Noin vuonna 1986  sain Jalasjärven poliisilta kirjeen ,jossa kehoitettiin mua käymään siellä.
Ihmettelin että mitäs pahaa mä oon ny tehnyt ja mä menin sinne....aasemalle..
Parisen tuntia ennen poliisille menoani mulle soitti  sisareni......."Herra Jumala sanoi siskoni...mitä sä oot mennyt tekemään ja minä sanoin että miten niin oon mennyt tekemään???
Häh????
"Ookko sä ryöstänyt   pankin sanoi siskoni ja mä sanoin  etten muuten ole.."
"Ooppa...enoo..ooppa...enoo..ooppa...enoo.."
En oo....
Siinä me väiteltiin ainakin kymmenen minuuttia ja välillä kävi naapurikin kylässä  ja sanoi mulle samaa...mä oon ryöstänyt pankin jossakin Lahdessa...siskoni sanoi että mene ostamaan Alibi lehti sillä siinä on etusivulla mun naaman kuva pankkia ryöstämässä ja voi että mä ihmettelin  siskoni höpinää.....seonnu koko likka...
Seonnu.
Ja eikun asemalle vaan ja matkalla ostin kioskilta Alibi lehden ja saateri...sen etukannessa oli mun selvä naamakuva...!!!!!!
Pankkia ryöstämässä...pistooli kädessä.!!!
Alibi-lehti taskussa meni poliisiasemalla jossa minua odotteli  Harri Keisala....rikospoliisi.
"Päivää sanoo Keisala ja mä sanoin että päiovää ...".
"Mitäs oot niinku touhunnu viimepäivinä kysyi Keisala ja mä sanoin etten oikein sen kummempaa..."
"Ooko käyny Lahdessa viimepäivinä kysyi Keisala  ja sanoin etten ole."
Ja ennenkuin poliisi ehti lisää kysymyksiä esittää , niin minäpoika kaivoin Alibi_lehden taskustani ja sanoin ,että taitaa olla kyse tässä lehdessä olevasta naamakuvasta...häh?..
Noin tunnin paikka siinä me juteltiin ja tultiin kumpikin  samaan lopputulokseen etten ole ollut pankkia ryöstämässä missään...en ole ollut  ja Keisala uskoi niinkuin pitikin. Minulla oli satakymmenprosenttinen alibi...juu.......onneksi keles...!!
Kyllä Keisalaakin nauratti...sillä se kuva siinä lehdessä oli just mun näköinen ja  onneksi se ryöstäjä jäi kiinni ja se oli jostakin Englannista  kotoisin......komia mies oli.
Jossette minua usko niin soittakaa Keisalalle ja tarkistakaa tämä tarinani.

27/5-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.