lauantai 11. huhtikuuta 2015

Paree ettet haasta Herraa...

11/4-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.

Jaahas.......
Vuonna  1989 sainpa mieleeni ,että koska olen  selvänäkijä , niin enköhän nappaa lotossa täysosuman.............ja silleen
Helsinkiläinen selvänäkiä Helmi Lehtinen käytti aikoinaan ns "vesilasi" tekniikkaa , elikkä hän katsoi vedellä täytetystä pienestä  jugurttipurkista erilaisia asioita ja sen avulla pääsi hyviinkin tuloksiin tietäjän saralla............juu.
Noh...asuimme kurikan Myllykylässä vuokralla sellaisessa    pienehkössä  talossa , jossa oli myöskin yläkerta.....vuonna 1989..siis ja  minä astelin  vintin...mukanani tyhjä jugurttipurkki, vesilasillinen vettä , kynä , sekä tyhjä lottolappu.
Seuraavaksi täytin sen jugurttipurkin vedellä.....ja ..ja...ja....saatoin tehdä  aikamoisen virheen...??
????..
Nimittäin.....kovalla   äänellä sanoin......:"Noniin...nyt minä määrään täällä huoneessa...yläkerran pappa ..pidähän suusi kiinni....samoin alakerran vihtahousu....nyt  täällä määrään minä....Ekku mattila...minä ...vaadin oikeat numerot lauantain lottoon....täällä määrään nyt minä"..
Minä....!
Köhöh....koska juuri sinä  lauantaina olisi ollut 8 milliä loton täysosumalla...olin niin  miestä...juu...........miestä....ja aloitin...lottonumeroiden katsomisen.
"Tällä määrään minä"..
Se  pieni jugurttipurkki oli melkein täynnä vettä ja sen pintaan kynällä tökkäsin......ahaa...siellähän näkyi selvästi numero ja sen minä raapustin lottolappuun....sitten taas kynällä tökkäys ja kas..kas..taas näkyi numero ja senkin  lisäsin lottolappuun ja tätä samaa rataa meni noin neljän numeron   verran....ja ajattelin että onpas tämä helppoa hommaa....ny tuloo rahaa että napa natisee.....
Köyhyys loppuu kerralla....!
Siinä hetken huilailin sekä ikkunasta ulos tiirailin. Minua suoraan oli metsänreuna ..noin 300 metrin päässä ja välillä  kynnöspeltoa.Kaukaa näin jonkunlaisen pomppivan pisteen tapaisen ja se suureni ja suureni ja suureni ja lähestyi minua kohden. Noin 50 metrin päästä  tunnistin sen linnuksi joka lähestyi vuokrataloani ,sekä minua.........ja muutaman sekunnin kuluttua lintu törmäsi päistikkaa ikkunaa vasten,että tömähti.
!!!!!!????..
"Mitä ittua"...minulta melkein pääsi  ja taisi päästäkin....ja samassa  käppäilin vintistä ulos....rappusia alas ,sekä etsimään  pöljää lintua..ja siellähän se makasi....ikkunan alla...siivet  levällään  ja kuolleena kuin kivi.........!!??!!..  ........ Niinpäs....juu..juu....mielessäni silloin välähti......kuka lähetti tuon linnun...??..kuka sen tappoi...??..minun takiani...kuka minnuu opetti ??....kumpi..?? Yläkerran herra???..vaiko alakerran sarvipää...???..Jompikumpi suutahti todella....veti herneen nenäänsä...kumpi?
Häh?.
Jassoo  tuumasin...vein kuolleen linnun kuusen oksalle , että jospa se siitä tokenee ja lähtee   matkoihinsa ..mutta kun tunnin päästä menin sitä katsomaan uudelleen ,niin siellä se yhä kuolleena retkotti............................
Niin....lopetin  sen väkisin täysosuman hakemisen siihen paikkaan ja en siis lappua loppuun saakka täyttänyt.Asian tekee aika kummalliseksi se...että illalla, kun lottonumerot tuli....minulla oli jo 4 oikein  ja juuri  samat ne  numerot , jotka se "jugurttipurkki" kertoi......Jos se lintu ei olisi tömähtänyt siihen ikkunaan ja jos olisin jatkanut   veikkaamistani....niin...???...olisinko saanut 7 oikein...??Häh??  Vain yksi täysosuma oli ja nainen Savonlinnasta......kyl mulle olisi se 4 milliäkin riittänyt....mutta kun rupesin isottelemaan......
Asian opetus..:
Niin...sanokaas te...?

11/4-2015.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.