tiistai 12. elokuuta 2014

Mulipää poliisi....Marinkainen....puhallusratsia ja mä........

12/8-2014.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Ajelin  eilen illalla viisaan näköisenä   kasitietä kohden Kokkolaa , kun  ennen levähdysaluetta  Marinkaisen kohdalla poliisit   pysäyttivät kuorma-autoni ajon ja  alkoholiputkea minulle tarjosivat..
"Iltaa kuului  kaliupäisen poliisedän suusta....puhallusratsia....ja.."
Minä siihen ,että on aivan turhaa minua puhalluttaa ,sillä kaikkihan sen tietää ,etten ole pisaraakaan viinaa suuhuni laittanut sitten vuoden 1969......oon näet raivoraitis  ja silleen....
"Jaahas...sanoi  virkavallan edustaja....jos nyt  kuitenkin puhallat..sillä emmehän me sinua tunne....ja jos samalla näytät ajokortin...rekisteriotteen ja muut autosi paperit....kuitenkin ennen puhallat....jookos...?"
Vielä minä yritin sillai piruuttani viivytellä....heh heh....mutta mulipää ei ollut lainkaan huumormiehiä...ei... ja melkein väkisin työntämään viinapilliä kohden turpaani.....ja minä siitä sitten hönkääsin ja aika lujaakin.....puuuh...puuuuuuh.....
Mulipää tarkkaan aparaattiaan tutkisteli...turhankin piiitkään ja sitten loise lausumaan...."nollaa näyttää,,,nollaapa hyvinkin...joten."
Häh...tokaisin minä...ei voi olla mahdollista....vielä tunti sitten vedin pirtua naamaani  kaffikupillisen.....mites niin nollaa voi näyttää...sun pillis ei ole kunnossa.....häh?..
Voihan heh heh...poliisin naamaa.... kaikesta näki että hänen tekisi mielensä  pläjäyttää mua suoraan flakuuni...sillä eihän heille saa eikä voi  vitsailla....juu.
Kuitenkin hetken kuluttua pääsin jatkamaan matkaani ja sinne he jäivät....koko ratsiajoukkio....kenties entisiä koulukiusaajia taikka kiusattuja...jotaka eivät huumorkukkaa oikein ymmärrä.
Eivät.
Tjaas....olen muuten aina ihmetellyt..(edelleenkin poliisiasioissa ollakseni) miksi  poliiseilla on aivan eri  suojasäännöt/lait  ,sillä  jos vaikka rattijuoppo ajaa poliisin kuoliaaksi , niin  syyllinen saa aina tuomion murhasta....Täh?...Vai ?
Poliisithan ovat saman lain alaisia kuin me muutkin immeiset. Mikä tekee heistä tärkeimmät meitä tavallisia tallaajia ajatellen. Toiseksi...: Miksi poliiseilla ei ole hiuksia päässään ? Miksi he ovat ajaneet päänsä kaljuiksi.....??..Vaikuttaa siltä että he luulevat olevansa kovempia   muita ihmisiä kaljussaan...jonkinlaisia  X-rotua....revolverisankareita kenties.... Jos seuraa heidän jalat harallaan kävelyään...sillai uhkaavan oloisina ,niin  vaikuttaa ettei heillä ole ainakaan liikaa itsetuntoa. Sitä pönkitetään ase lonkalla ja valmiina ..taistoon........juu...pum..pum...
No mutta....seuraavan kerran taidankin kiertää Kokkolan paikan hiukkasen koukaten...jos ne kyttää mua...ny....
Humpt...!

12/8-2014.
Ekku  Mattila.
Aikamatkaaja.