maanantai 16. syyskuuta 2013

Hämähäkin takia avioero..!!!! ???? ¤#¤#¤¤¤¤¤¤..

16/9-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Eilen illalla   pääsin matkallani lähelle Tamperetta  ja koputin erään asunnon ovikelloa.Paikka oli sillai tuttu,jo 21 vuoden takaa,joten taloon vaan sisälle.Perhe oli hiukkasen muuttunut, sitten   viimenäkemän ,sillä talon isännällä oli ihka uusi vaimo.Sellainen   pieni  ja tumma.Mantelisilmät.Kovasti vilkkaan oloinen.Ettei vaan tuolta kaukaa..jostakin......Armi Kuuselakin siinä maassa asuu......Filippeeneillä....juu.
Siinä kaffia juodessamme talon isäntä alkoi kertoilemaan....suunnilleen näin  ......
"arvaahan Ekku   että mua melkein naurattaa...vieläkin.....uskokko miten  pienellä syyllä voi avioliitto rikkoutua...??...."
"Tjaa....aloitin....kyl...."
Muistatko sen mun entisen  ..sen.... iijan......??
juu  muistanhan minä...mit..?
"voi jumanlautta miten se ...iiija oli sitten   todella pikkusielu...ajattele nyt....keväällä...tässä samassa   asunnossa...Toukokuun alussa...huomasin että tosi suuri hämähäkki keikkui ikkunan edessä...just tässä kohtaa....tuossa noin..juuri tuossa...se oli iso kuin mikä....se roikkui seittinsä  varassa....ainakin   kolme senttinen se oli..ja minäpoika hain kärpäslätkän  ja  paukautin sen littanaksi....kerralla....pläts.."
"Tjaa....sanoin....olipa se suuri ...kerran....yhd.."
" Arvaapas lisää  Ekku...jumankautta  että se suuttui...meinaan  ei se hämähäkki...vaan ..iiia...mun entinen akkani...kyllä alkoi tulla tavaraa.....päälleni....se nakkeli mua vaikka millä ...pullankin  heitti naamaani....iesus....ja huusi kun palosireeri....akkani meinaan...ei se hämähäkki....tukastakin mua repi...akka ...ja voi juman...oli  kiukkuinen....naama punaisena kiljui...oli paha näky......"
Tjaa....minä sanoin taas.....kylläpäs vähästä otti itteensä....se iiia....olik...?
"Arvaas taas lisää  Ekku  ?... niin siinä sitten kävi ..että meille tuli ero....aatana....akka lähti seuraavana iltana kotiinsa  .....sen hankkima muuttoauto tuli.....ja sillei.... jesuk....iia.....se oli   tullu äitiinsä....sekin oli ..oli. .ja
voi että mua harmitti....muutaman viikon....ja sitten alkoi niinku mennä taas....elämä...meinaan.."
Tjaaps  sanoin....pullaa suu täynnä...mitsp turpha yhfest agastpa....mus....mus....honpsas fniitä naisfia ...mailmfas....mus...mus........onpa tämä pulla sitte hyvää....onkos hän niinku leiponu...??
"Kyl  kyl......otakko lisää Ekku ?"
Kylhä kiitosf.....mus..mus....kiitosf....mus  mus....tuata.....kuule...mulla on hartijoita niinku särkeny muutaman päivän......voisko  että vaimos.....sillai  hier....??"
"Ekku  perskeles.....!!....vanha pukki....arvaappas mitä  ??? minä olen käynyt hierojakurssin Evijärven kansanopistossa vuonna 1983  ja osaan senkin homman....joten takki vaan pois....."
Tjaahas...sanoin minä....emmänyehri....joku toinen  päivä....ehkä....eipä muuta kun  terve taas  ja jos liikutte tuolla Kauhajoen suunnalla,niin tulkaa kylään vaan. Juu.Oli hyvää pullaa. Terve ny .
"Tervepä terve Ekku.Turvallista matkaa."
Kiitos. Mun hartijaa ei enää niinku   sillai särje....joten.... kiitoksia emännällekin....oli hyvää pullaa...oli.
Heikää ny.
Hei.

16/9-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.