lauantai 18. toukokuuta 2013

Jälleensyntymisistä.Numero 2.

18/5-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Elin aikoinaan Intiassa.Olin jonkinlainen shmaani,taikuri sekä tietäjä ja minulla (jo) siihen aikaan oli erilaisia kykyjä  ja varsinkin henkisillä alueilla.En esim koskaan tarvinnut pelätä minkäänlaisia eläimiä  koska me olimme tavallaan "yhtä" ja  öisin löysin nukkumapaikkani vaikka  tiikerin  luolasta.Siinä me kuorsasimme vierekkäin syvää ja rauhallista unta ja kaukana oli kavala maailma.
Olin pukeutunut valkoiseen kaapuun ja  kädessäni pitkä ryhmysauva..Sen pituus oli suunnilleen kaksi metriä ja oiva apuväline esim matalan virran ylittämiseen. Sillä oli hyvä ottaa tukea liukkailla kivillä kävellessä ja joskus myös ajamaan maantierosvot tiehensä.
Minulla oli silloinkin parantajalahja. Osasin myöskin katsoa uuteen tulevaisuuteen ja auttaa erilaisia ihmisiä heidän vaikeuksissaan. Eniten olin mukana parantamisissa.Kävelin pitkin ja poikin Intiaa eikä minulla ollut pysyvää  paikkaa missä olla ja elää.
Kunnes.....eräänä alkavana kevätpäivänä olin ylittämässä suurta jokea.Se oli leveydeltään noin kilometrin luokkaa ja melkein kuivaksi päässyt.Siinä virtasi vettä noin 20 senttiä ja sentakia joki oli helppo ylittää.
Niin luulin.
Olinko juuri sinä päivänä nähnyt  "huonosti" tulevaisuuteni ,mutta jossain kaukana vuorilla oli satanut monta päivää rajua rankkasadetta.Ollessani joen noin puolivälissä tunsin  jalkoni alla lievää tärinää ja pian syykin selvisi .Näin miten takaani joen  yläjuoksulta,alkoi  lähenemään tummaa matalaa varjon kaltaista ainetta ja miten se lähestyessään alkoi kasvamaan.Jo muutaman sadan metrin päässä siitä oli kohonnut jo metrin/toista oleva vesi/lieju/roskaseinämä ja  täynnä suuria puita sekä risua.
Ehdin juuri ja juuri polvistua,sekä ottamaan vastaan mitä tuleman pitää.Levitetyin käsin annoin pois senaikaisen  elämäni ja  rauhallisena tyydyin kohtalooni.
Ryhmysauvani  ei auttanut enää.

18/5-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.