lauantai 18. toukokuuta 2013

Jälleensyntymisistä.Numero 1.

18/5-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Siihen aikaan elelin lähellä Turkin sekä Irakin rajaa.Meitä oli aikamoinen lauma,etupäässä vanhoja sekä uusia maantierosvoja ja elimme ryöstämässä  lähikyliä.Varsinkin  ja  naispuoliasiat  onnistuimme hoitamaan  nappaamalla itsellemme ne parhaimmat immeiset.Ja meteli oli kova eikä meistä oikein piretty.Ei !
Oli vuosi suunnilleen 1650 ja kuuluin nykypäivän Kurdeihin ja eihän "meistä" vieläkään pidetä ! Kurdeja on nykyisin noin 8 miljoonaa ja heillä ei edelleenkään ole omaa valtiota. Kansana he ovat levittäytyneet muiden maiden vuoristo-osiin,kauaksi keskuksista ja ovat kohdanneet nykypäivänäkin suurta sortoa.Esim Irak ,varsinkin ,koetti sammuttaa koko Kurdipromleeman.Hitlerin tapaan,mutta yhä  kansa elää ja voi kohtalaisen hyvin.
Ainiin....minä olin noin 5000 ;nen  maantierosvon päällikkö.Minut oli näemmä siihen asemaan valittu ensinnä jumalattoman kokoni vuoksi,sillä olin noin 2,20 metriä pitkä,sekä painoin yli 250 kiloa.Olin lisäksi tavattoman voimakas ja esim tappelussa olin voittamaton.Miten monta kertaa  nappasin hevosen takajaloista kiinni,sekä sitä ympäripyörittämällä tein aika laajaa joukkotuhoa vihollistemme keskuudessa.
Minä...olin...pomojen..pomo.
Ylipäällikkö.
Juu.
Mutta...annas olla...Juudaksen tapaan minutkin saatiin kuitenkin hengiltä,että pamaji! Joukossamme oli senverran rahanahne rosvo,että saatuaan sopivan  hopeakasan hän aikaansai minulle rakennetun ansan.Ja siihen menin,että  kolahti.Korviini kuiskittiin,että  yhdessä paikassa olisi tulevaisuuden asekuorma.Satoja ja taas satoja  suustaladattavia piikivipyssyjä.Sieppo sekä rataslukkoisia  aseita.Voi yhyren kerran mikä tilaisuus tuumasin ja siispä toimeksi. Jesus miten minäpoika innostuin !!
Ja eikun seuraamaan  ratsain houkutuslintua.Oman porukamme taistelutoveria.Mutta että Juudas hän oli.Sitä en innoissani edes ajatellut.
Saavuimme keskelle matalaa laaksoa. Sitä  ympäröi  joka puolelta noin viisikymmentä metriset mäenharjanteet ,rosoiset ja pieniä luolia täynnänsä.Keskellä laaksoa  kökötti  kaksi kuormavankkuria   niinkuin nykypäivän Transit pakettiautoa.Minulla poskilla  innostunutta punaa.Hahaa...nytpä oiva aselasti odottaa vain ottajaa.Pian..pian   meidän haltuun ja tulevat taistelut ovat  helppoa meille.Jihuu...huusin ja ne sanat taisivat jäädä minun viimeisiksi.
Ketaleet !...hakkaamamme viholliset olivatkin järjestäneet itsensä laakson jokapuolelle.Todella hyvissä ampuma-asemissa olivat  odottaneet kärsivällisesti  satakunta vihollistamme ja kun minäpoika  tulin tutkimaan vankkurikuormaa...niin pam..pam....pam...ja pam...pam...pam..ja yhä uudelleen pam...!!!
Minulle kävi  samalla tavalla kuten Meksikon vallankumouksen suurelle sankarille.  "Pansovillalle".Myös hänetkin saatiin  samalla syyllä 1880  saapumaan noutamaan suurta aselastia ja ammuttiin tuhannen nuuskaksi rakennusten katoilta sekä ikkunoista.
Niin katosin Kurdimaailmasta kertarysäyksellä,eikä siinä yhtään auttanut valtava kokoni. Ei mikään.Ei.
Piikivi oli minua paljon vahvempi.
Kiinnitettynä musketin iskuriin.
Mustaruuti sanoi viimeisen sanan!
Pum !

18/5-2013.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.