tiistai 12. maaliskuuta 2013

Crister Pettersson soitti.....

12/3-2013.
Ekku Mattila.
Selvänäkijä.
Aikamatkaaja.
Ruusuristi.


Äsken torkahdin ja selvästi  näin  seuraavan unen..
Vanha Nokialainen kännykkäni piraji,joten vastasin siihen ....."haloota hoo...miks hätän..onks joku niinku vinos....kuka siel on ja mites niinku  muuten pyyhkii...?"
Täällä  on yks Palmemordet...olen aika skitvitig...vous n,avez rien vu..??  var ar det,fragar hennes far...hur är det..?? Qu  est-ce gue nous attendons pour entrer??...tedenkschrift...wichtigtuereiseh..
Täh...keskeytin..."kuis siellä höpäjää...??paas antaa Suameksi...jookosta???"
"De sorte gue vous n,en etes nulle part ?"....
...None of this a valid excuse for politigal inactivity or apathi.Indeer to  unders...."
Heii..heii....huusin...paas laittaan Suameksi...ja kukas siellä oikein on...??täh...?"
"Onksos siellä Ekku   Mattila...Suomessa  ja Kauhajoella...??"
"Juu....on..on...kuk..."
"Täällä soittelee Crister Pettersson....välitilasta...meinaan...oot varmaan kuullutkin musta...oon se joka ampui  Olof  Palmen  28/2-1986...sen Ruotsalaisen pääministerin....sil..."
E.( siis minä)...kato kato...mitä äijjä...kyllä mä susta oon lukenu....mutta mitä helevettiä sä noita vieraita kieliä tuputit....en..."
C..(Pettersson)..."Tu veux dire guil des criminels.??"
E;"Qui je voudrais vous avez dit ??"..mutta ihan vakavastikin pulisten...jos sulle sopii,niin jatketaanko selvällä Suomella....täh  ?"
C;" okei".
E;" tälläkertaa saat  itse kertoa mitä sulla on syrämelläs...ja mistä vit...eikun jostakin sait mun numeroni...sillä aika moni välitilan henki on minulle viimeaikona niinkun soitellut...ja aika kiin.."
C;" Selvä kun pläkki Ekku...mistäs aloitan....ainiin...sun  numeros on tuolla kirkkaan henkiseinän eteisaulas jokaiselle nähtävänä...ja...joo...jokos annan tulla Ekku Mattila ??"
E;" Anna palaa....Crister...."
C;"Ensinnä en tahallani Olof Palmea suinkaan murhannu....minulla oli ollut jo pitemmän aikaa riitaa yhden...(piip) kanssa  ..koskien noita alamaailman juttuja...mä..ajattele ny...en ollut mukamas maksanut herra piipille jotakin huumejutskia  ja se siitä helevetisti suuttui ja uhkaamaan ja levittämään sanaa että multa lähtee henki jos en maksa  ja kaikkihan sen tietää että oon sellainen hullu etten mitään pelkää,joten tavallaan mä koko ajan odottelin sitä hetkeä jolloinka me tavattaisiin sen herra piipin  kanssa naamakkain  ja saisin näyttää sille...."
E;" löysää hiukan....ja hitaammin...."
C;" Okei....noh....olin kuukausi takaperin ostanut sellaisen 357...ja kuten Ekku tiedät se on aika kova tykki..."
E;" Kyllä...minulla itsellänikin oli sellainen....Colt   Troober....357...meinaan luvallinen tietty.."
C;" aaahaa....luvallinenko.....???heh...nojaa...menen eteenpäin...noh....mulla oli sinä päivänä yks huume...meinaan...juttu  ja olin mennyt  yhden..tutun kyytis  st.Johanneksen kirkon kohdalle ja siinä jäin pois....ja kävelin Johannesgatania pitkin Tunnelgatanin kohdalle..missä se kohtaa  Sveavägenin...ja annas perhana olla....ihan selvästi näin ja tunsin että se herra piip...siinä käveli naisensa kanssa katua eteenpäin ja minä heti tuumaamaan  että nyt jos koskaan..sillä kysymyksessä oli tilanne...joko hän,taikka minä....ja menin herra piiin aivan  aivan taakse ja sitten ammuin..."
E;"ahaa...jatka Crister..."
C;" Aivan kuin huumaantuneena...en tiedä mikä muhun meni,mutta automaattisesti täräytin sitä toistakin hahmoa  ja vannon,että jos olisin  huomannut sen olevan naisen,niin en olisi ampunut   ...en..ja ..."
E;" uskotaan....uskotaan..."
C;"ja kun olin ampunut,niin jumalatoonta haipakkaa takaisin..ii jouait de la flute???"
E;"..taas sä alat höpäjämään kielillä...."
C;"Pardon  Ekku...jumalatoonta haipakkaa juoksin,koska huomasin että se uhri oli aivan väärä...se ei ollu se herra piip....ja kun tunnistin sen Pääministeri Olof Palmeksi niin saat olla varma että mulla oli kauhea olo....ja..."
E;" Entä sitten...?"
C;"Takaisin menin Tumlgatania st. Johanneksen kirkon ohitse ja siitä Humlag Årdenin kautta Rådmanssille ,josta pääsin yhden tuttuni autolla E 20 eteenpäin...Mörbyn stadionille  ja puolentunnin kuluttua E kahdeksaatoista erääseen asuntoon....son  cahier qui servait de cata..."
E;"...stop  taas....tulee jälleen vierasta kieltä...."
C;"  Olen linnassa paljon lukenut myös runoja  ja ne pakkaa välillä tulemaan väärissä asiayhteyksissä...ainiin....siellä asunnossa otin muutaman viivan...jotakin...ja olin aivan horteessa seitsemän päivää..."
E;" ahaa....uskotaan...uskotaan...ja olethan jo tavallaan saanutkin siitä  Palmen murhaamisesta niinkuin kuolemantuomion...jo....vai  mitä Crister ???"
C;"...joo...sekin oli aivan sattumaa...jouduin pahaan riitaan erään kaverin kanssa  ja se perskeles  pukkasi minua veitsellä suoraan sydämeen...ja...."
E;" Juu....niinpä....juu....aikalailla puhuttiin että Palmen tukijat  olisivat sen puukotuksen järjestäneet  ja  ett...."
C;" paskapuhetta....se oli sattumaa se juttu....oli...sattumaa..."
E;" noniin....taas oli aika mielenkiintoista juttelua...vai mitä....? ja nythän sait selittää ettet tahallasi sitä  Palmea ampunut...ja silleen...tjaa....missäs nyt se 357  on....?"
C;" Menin laivalla Maarianhaminan kautta....yhteen paikkaan  ja sen laivareitin syvimmällä kohdalla nakkasin sen pyssyn mereen....senkin ketales   Ekku...sinähän sen paikan jo tiedätkin....?"
E;" Jep...kunhan vain koettelin puhutko edelleenkin totta....kas kas  tuota kelloa...luulenpa että taas kohta herään ja huomaan tämän juttelumme olleen vain unta  ja niinkuin ennenkin ...   menen katsomaan että onkos meirän kissi menossa kuselle pihalle...joten heippa sinne välitilaan Crister Pettersson...ja tuota....meinaan jatkoa vaan..."
C;"Alarmbereitscaft...hyvää kevättä sulle Ekku Mattila...joo."
E;"Tere  tere.."

12/3-2013.
Ekku Mattila.
Selvänäkijä.
Aikamatkaaja.
Ruusuristi.