lauantai 19. tammikuuta 2013

Kaksi litraa kusta..!!!!!!!!!!!???????

19/1-2013.
Ekku Mattila.
Selvänäkijä.
Aikamatkaaja.


Toissäyönä...kello  02,45 ...18/1-2013  heräsin kovaan päänsärkyyn,että rintakipuun.
Rintakehäni päällä tuntui kova paino,enkä saanut myöskään kunnolla hengitetyksi.
Olin varma että viimeinen  hetkeni   on koittanut  ja minulle on tulossa sydänkohtaus ja sivuplee....
jää hyvästi tämä paha maailma ....ja aloin odottamaan kuolemaani....
Noin 45 minuuttia siinä kiemurtelin kunnes Millavaimoni heräsi ja huomasi tuskatilani....ja heti soitti ambulanssin....ja eikun kovaa vauhtia Seinäjoen sairaalaa kohden.
Matkalla ihmettelin,että mitäs juman...kautta....sitä minulle tullutta tavattoman kovaa kushätää....
Noin   7-8  kertaa pyysin piippa-autoa toppaamaan ja koetin kuseskella tiensivuun,mutta eipä kuulkaa mitään tullut...ei...ja ei....ei  mitään.Vaikka minulla oli todella tavaton kushätä,niin mitään ei tullut...ei ja taas ei.
Ja niin tultiin Seinäjoen sairaalaan....ensiapuun ja ensimmäiseksi vessaan ryntäsin,mutta eipä taaskaan...kus ei tullut...ei ja ei  ja taas ei.
Voi jesus sitä kushätää  !!!!
Ja sängylle maate jonka ympärille saapui kolme hoitajaa...lääkärikin mukana  ja ne tutkimaan kushätäistä aikamatkaajaa...ja heti huomasivat ultrajutskalla  tutkiessaan,että mun kusrakkoni non täynnä kuin se kuuluisaTurusen pyssy ennenvanhaan.Kerronko ensin täsvälis miten se täynnä kun Turusen pyssy on oikein syntynyt???  ja siis kerron....
1920  luvulla eleli Savossa vanhapoika ja nuuka kun perskeles...Se laittoi kaiken tienaamansa visusti talteen  ja ei koskaan mitään tuhlannut  ja kun se löydettiin  yksaamu raatona niin kaikki sen rahojen kätköpaikkaa etsimään...mutta eivät löytäneet... kaksi vanhaa kaksipiippuista haulikkoa vaan koko talossa oli.Ei muuta.
Noh...kuolleen yks sukulaanen otti ne pyssyt sekä vei tuphansa  ja vasta monen  päivän kuluttua  huomasi pyssyjä tutkiessaan että joka piippu oli täynnä kultarahoja,jota se edesmennyt oli niihin piippuihin työntänyt.Soli vaihtanut tienaamansa rahat kultakolikkoihin.Siitä on sanonta  täynnä kuin Turusen pyssy syntynyt....ja jospa jatkan omaa kertomustani...
Lääkäri sanoi,että mun kusrakossani on ainakin  litra  kusta  ja siitä se johtui mun rintakipuni sekä hengenahdistukseni ja muut vaivat,,,,se täysinäinen kusrakkoni oli alkanut painaa niin maksaa,keuhkoja  ja munuaisiani ,kuten muitakin sisäelimiäni ja  vinkkasi siihen kaksi soriaa valkotakkista hoitajaa...onneksi naisia ....juu...
(Mun kulkusia ei kyllä miähet näpälöötte....ei...)
Voihan peeveli kun teki kipiää...sanonko missä  ??...kun    naiset koetti työntää mun...sanonko mihin....aika paksua muoviletkua  ja kovalla yrityksellä se homma sitten onnistuikin  ja niin mun..sanonko mistä???roikkui metrin mittaanen muoviletku  jonka toisessa päässä oli muovipussi.
Juu...hmttt....
Se kusjutun valuminen alkoi noin 05,00  ja kesti kello 12,00 siis kuutisen tuntia  ja koetakaapa arvata kuinka paljon sitä kusainetta juoksi siihen pussiin  ja sitäkin jouduttiin  tyhjentämään  neljä kertaa sen  seittemän tunnin aikana....???
Juu-u....kuten alkutestissäkin se jo lukee....2 litraa.....!
Kun lääkäri kyseli,ettenkö huomannut mitään erikoista mun kushommassani  ja sanoin että kyllä juu...mutten  ole juliennut siitä   mölyä nostamaan..koska oon miäs....Vuodesta  2005 se minua oli jo vaivannut,joten pienenä vihjeenä miehille jokka tätäkin blogiani nykkin lukee,niin jos kusjuttu ei kerralla tunnut ns, tyhynevän..vaan koko ajan on sellaanen tunne,että taas pitää mennä kuselle...yölläkin kolomen tunnin välein...niin ottakaa kiiruusti yhteyttä plääkäriin...
Meillä vanhoilla  (minäkö mukamas vanha?  se eturauhanen alkaa niinkuin hitaasti kasvaa ja kun se peijjooni kasvaa niin suureksi,että se tukkii kusputken,niin alakaa samat vaivat kuin mullakin silloon yöllä 18/1-2013.Juu.
Kuulemma oli suoranainen ihme kun en ollut saanut siitä kusmäärästä jonkunlaasta  tulehdusta sanoi se lääkäri  ja se tarkoittaa että se tulehdus olisi mennyt  ensin munuaisiin ja tuhonnut ne  ja  myöskin mahdollista aiheuttanut mulle aivoihin   tulehduksen,joka olisi voinut olla kohtalokaskin.
Hei...mutta....nyt mulle selvis se,että jos se 2 litraa kusta oli JO mennyt mun aivoihini ja valui  sieltä pois.....perskeles  soikoon.....ny selviää hyvin moni mun juttuni....kusaivo...kusaivo.....
Tjaa....miähet.....mulla oli ensimmäänen kerta  kun kaikkiaan kolome nättiä nuorta naista kopeloi mun...sanonko mitä...koettakaapa panna paremmaksi.....kiäh...kiäh...
heh...heh....ja kiitokset   Seinäjoen ensiavun hoitohenkilökunnalle.
Ny kus tuloo taas normaalisti  ja lääkkeitä  joudun syömään muutaman kuukauden  ja senjälkeen makaan taas hoitopöydällä  ja ne meinaa höylätä  mun eturauhaseni pienemmäksi.
Tairanpa siitä tapahtumasta kirioottaa uuren jutskan myöhemmin.
Ny meen syämhän.
On näläkä.


19/1-2013.
Ekku Mattila.
Selvänäkijä.
Aikamatkaaja.