torstai 31. tammikuuta 2013

Hesekiel lenteli.....

31/1-2013.
Ekku Mattila.
Selvänäkijä.
Aikamatkaaja.


Olin eilen kirpparilla Seinäjoella jossa tapasin muutaman tutun.
He eivät koskaan olleet lukeneet   Raamattua sillä silmällä,että siinä voisi olla viittauksia lentämisiin ja niinpä meille syntyi kiinnostava keskustelu.Sen tiimoilta naputtelen muutaman sanasen ja varsinkin     profeetta Hesekielestä.
...........
Hesekiel 7.8....kohdasta  8 eteenpäin....2-3;
"Ja  minä näin  ja katso   tulennäköinen hahmo ja alaspäin siitä ,mikä näytti sen  lanteista ,oli tulta  ja ylöspäin sen lanteista  näkyi loiste ,joka oli nähdä niinkuin hehkuva malmi.Hän ojensi ikäänkuin käden ja  otti minua pääni hiussuortuvasta  ja henki nosti  minut MAAN JA TAIVAAN VÄLILLE ja vei minut   Jerusalemiin Jumalan näyssä..."
Sekä;
Hesekiel  3 12-15...;
"Niin henki  NOSTI MINUT ja minä kuulin takaani suuren ja jylisevän äänen...ja henki NOSTI MINUT  ja otti minut  ja minä kuljin murheellisena henkeni kiivaudessa ja Herran käsi oli väkevänä minun päälläni..."
...........
Tästä samasta aiheesta on  kirjoitettu satoja kirjoja,joten en tämän tarkemmin asiaan puuttune,vain sen,että Raamattu on täynnä lentämiseen viittaavia kertomuksia.Voi kuvitella miltä Hesekielestä tuntui lentomatkojensa jälkeen,sillä.....hän kertoo...""minä  istuin jäykistyneenä heidän   keskuudessaan  seitsemän päivää"....
Hesekiel oli todella pelosta  jäykkänä!
Myös    Samuel lentää liihotteli....Toinen Samuelin kirja  22  kohta 11 ;
"Hän ajoi  kerubin kannattamana  ja lensi,hän näkyi tuulen siipien päältä..."
Näin.

31/1-2013.
Ekku Mattila.
Selvänäkijä.
Aikamatkaaja.