keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

Katiska ........

20/6-2012.
Ekku  Mattila
selvänäkijä.

Minulle  on tullut paljon kehuja  ns,kevennyksistäni koska  ne helpottavat noita ankeita tulevaisuuden näkymiä eikä naurua ole koskaan liikaa nykyisessä maailmassa.
siis;

On vuosi  1956   Alahärmä  ja senaikainen  Karin uimapaikka,Lapuan  joessa.
Ranta on noin 500 metriä  kodistani  ja nimensä saanut Karin  Olavin talosta,joka sijaitsee vastarannalla  uimapaikkaa.
Mattilan  siltaan sekä Naumasen taloon noin 1 km.
Uimapaikalla jonne olen  juuri mennyt  on noin 5-6  nuorta plikkaa...koulukavereita ..kuten Perälän  Leeena,Roihan  Terttu, Mattilan  Annikki,Kekkosen  Irja  sekä muutama  muu .Ollaan 10 vuotiaita.
Plikat  loikoilevat  filteillään  ja kikattavat niinkuin asiaan kuuluukin.
Jaahah...tuumaan minäpoika....näytänpäs likoille sellaisen jumalattoman  kovan uimahypyn joenpenkalta,joka on noin metrin/toista  korkea  ja viettää suioraan jokeen.
Tottakait  ensin varmista --rykimällä...että  plikat huomaavat  mun kauhian  hyppyni  ja kun se kohta  on täytetty,niin tavatonta  vauhtia kohti jokea....penkalta  ylös  vaikeusaste  ainakin 2,9  ja alas että   roiskahti...
....veteen,  jonka pinnan alle oli joku peijooni  unohtanut vanhan ruosteisen ja limaisen  katiskaresun.
Olisittepa  nähneet....mun  mahani senjälkeen.....
Koko  vattani polvista leukaan saakka oli niinkuin sadan vihaasen kissin  raapima ja siniset  uikkarinikin melkein retaji  palakhenkiälissään....onni ettei kymmenvuotiaan koko senaikaanen poikasen komeus  tullut
maailman  nähtäväksi.....se olis ollu  lisähäpeä...tosi nolo juttu...luulisin....
Ja  plikkoja  todella nauratti.Ne havaatti  mun sukellukseni katiskaan  ja sen takia luikin rantaa  pitkin takaasin paatilleni,jolla olin sinne uimapaikkaan soudellu  ja tunnin päästä olin Voltin kemikaalios josta  ostin ison putkillisen basimysiiniä....
Kaksi  viikkoa sitä  levittelin raapooksiini  ja voi että kirveli palio.
Enemmän  mua kuitenkin otti luantooni....likkojen  kikatus.....meinaa punastuttaa viäläkin.
sano..
20/6-2012.
Ekku Mattila.