torstai 10. toukokuuta 2012

Sävelsin Sabotagen Köyliössä 2004.

10/5-2012.
Ekku Mattila
selvänäkijä.

Vuonna  2003,syksyllä sain kutsun
 Köyliöön ja ilmoittauduin  sinne.
Tein hommia vasara paukkuen,juoksin joka ilta 10 ;nisen kilometriä  ja taas vasara paukkui.
Huomasin heti alussa että yhdessä huoneessa on kovanluokan  sähkökitara vahvistimeen  ja iltaisin   että viikonloppuisin kieliä näppäilemään.
Olen aina osannut soittaa...ensin vuonna 1960  haitaria...sitten huuliharppua,,pianoa,, rumpuja..ovikelloa  että puhelinta  myös....
Myös lauraa lurauttelenkin usein   ja olisin päässyt jopa Alahärmän kirkkokuoroon vuonna 1964,mutta en mennyt...en...olin liian ujo....kuten nytkin.....
Siis  kitaralla tykkään eniten soittaa  ja monta kertaa kun ne tutut kappaleet ikäänkuin kuluvat soittaessani,,kitarastani alkaa tulla itsekseen erilaisia säveliä.Useasti  ne tuntuivat hyviltäkin  ja joskus
jopa erityisen hyviltä.
Yhtenä lauantaina  kitarastani alkoi tulla hienoa melodiaa jota itsekin ihmetellen  kuuntelin...sitä samaa sävelmää sitten soittelin useana  iltana ,kunnen kitarahuoneen oveen koputettiin. Ensin luulin että olen soittanut liian kovaa ja toiseksi että siitä kappaleestani ei tykätä..
Mutta  ei...Huoneeseen astui Kauhajokinen Valkama...kirvesmies...Ruotsissa asuva...ja hänen perässään   Hämeenlinnalainen  Säle...(sukunimi) sekä kolmantena Porilainen  Frifelt. Varsinkin
Valkama  kyseli ihmeissään soittamaani kappaleen alkuperää  ja kun sanoin sen olevan oman sävellykseni,niin innostui  entistä enemmän.
Jouduin soittamaan sitä monta kertaa peräkkäin  ja lopuksi Valkama pyysi  ja annoin siihen luvan.että  saako hän laittaa sen muistiin..ja niin hän  tekikin.
Työt loppui Köyliössä 2005suunnilleen  ja tullaan vuoteen 2012..tammikuuhun  ja  kuuntelen musiikkiradiota  televisiosta.
Ja mitäs jumakautta...! huudahdin.... kutsuin Milla vaimoni paikalle  ja innnosta puhkuen kerron hänelle että tuo kappale,,juuri tuo..on minun oma sävellellykseni....pirskatti soikoon...
Siellähän se Chisu  lauloi...hienosti....Sabotage ...minun kappalettani...Köyliössä  2004 -2005 monta kertaa soittamaani....Sabotage.....minun sävellykseni....
Ainoastaan rumpuosio ei ole minun,,,eikä sanat...ne on joku muu sanoittanut.
Kuka antoi sävellyksen musiikintekijöille??
Valkama...paas soittaan mulle...
Puhelimella...

10/5-2012.
Ekku Mattila.

.