maanantai 14. toukokuuta 2012

Kumma ovikello Keravalla 1984.

15/5-2012.
Ekku Mattila.
selvänäkijä.


Asuin parisen vuotta Kurkelankadun  asunnossa  Keravalla.
Siihen aikaan harjoittelin veteraanien MM  kisoihin  ja juoksin pururadalla tukkani putkella.
Olen jo aikaisemmin kirjoittanut,että mitä  enemmän juoksin  ja harjoittelin,niin sitä useammin  sattui kummallisia juttuja itselleni.....kuten ne katuvalojen  sammumiset  yläpuolellani...ym...ym....
Keravan  keskustassa sijaitsi  kameraliike,jossa kävin melkein päivittäin...olen aina ollut innnokas valokuvaajakin  ja luonto eläimineen on minua lähellä..
Koska varsinkin kesällä  kameraliikkeen ovi oli laitettu ns,,säppiin,niin  että  se oli koko ajan auki  ja vain ovessa oleva  summeri ilmoitti asiakkkaiden tulemisen sisälle.
Plimlom...kuului....kaikkille,,paitsi minulle...
Joka kerta  kun astuin liikkeeseen sisään...summeri ei sanonut mitään...ei kunahtanut...
Joka kerta  kun astuin liikkeestä kadulle...ei summeri kunahtanut.....
Ei kuulunut  plimlommia.....ei..
Useasti  kun olin jo asioimassa liikkeessä ja joku muu asiakas tuli huoneeseen,,,summeri plimlommasi  terävästi...kuten oli  tarkoituskin....ja minun lähtiessäni...ei  mitään kuulunut...
Niin tuli hetki jolloin liikkeen   myyjä avasi sanaisen arkkunsa  ja ihmetteli....
"Oletko huomannut,,,ettei ovisummeri soi astuessasi liikkeeseen"  hän kysyi hieman arastellen..
Juu-uu   vastasin minä  ja kerroin että olen sen jo itsekin huomannut....
"No....tuota...jatkoi  myyjä....miksi ovikello ei soi sinun kohdallasi  "... ja vastasin että pururadalla katulamputkin hajoavat niiden alta juostessani...televisiot sammuvat  ja taas tulevat ns  päälle...kun niiden ohitse menen...pankeissa tietokoneet  prittaavat..jos odotan vuoroani niiden kohdalla...
ja jos autoihin kosketan  saan jumalattomat sähköiskut...ja...ja...
sitten  jatkoin,,,että  olenkohan edes elävä...jos olenkin näkymätöön..kuollu...
ja  kylläpäs myyjä kummasteli....se katseli minua...  "omituisella"  tavalla....hiukan  pelonsekaisestikin.....onkohan tuo terve...
Tuon täytyy olla takuulla hullu,,,,taikka jotakin sinnepäin...
Ei ole normaali.....
ei.
että näin...plimlom..
kirjoitin mä.

15/5-2012.
Ekku Mattila.