tiistai 8. toukokuuta 2012

Juhannusvalvojaiset Kauhavalla 1960.

8/5-2012.
Ekku Mattila
selvänäkijä.


Edellisen rasvamakkarahumanoidinaisen jutun jälkeen on pakko kirjoittaa  kevennystä.
On vuosi 1960  ja olemme sotkeneet polkupyörillämme Härmästä  Kauhavan lentokentän juhannusvalvojaisiin.
Meitä on minä itte..Kanhkan Mauri, Kalliokosken  Urpo  ja Mattilan  Pentti .
Olemme resunneet ympäri lentokenttää muutaman tunnin sinne  ja tänne kun äkkiä huomaan suoraan edessäni maassa rannekellon..sellaisen ruskealla  nahkarannekkeella olevan leijonakellon.
Sitä innolla ihmettelemään  ja Urpokos se sanoi,että on ihan samanlainen kun sun omas leijjona,jonka olin saanut rippilahjaksi vanhemmiltani.
Ja eikun hihani ylös,mutta mitä....vi...kummaa....??mulla ei ollut enää lainkaan kelloa...soli puronnu pirskatti soikoon...jonnekin...ties minne  ja kun alettiin tarkemmin löytämääni kelloa tsiikaamaan .niin siinähän luki  mun oma nimeni...ja rippimuisto  1960.Kaiverruksen oli teheny   Ylihärmäläänen kelloseppä  Hauhia  jonka useimmat ny muistaakin...
Olin iloonen  kun sain hukkaamani kellon takaasin....varsin oudolla tavalla kuitenkin...
vai  mitä?

8/5-2012.
Ekku Mattila.