tiistai 17. huhtikuuta 2012

Ufo taivaalla 1992.

17/4-2012.
Ekku Mattila

Oli syksy ilta kello 23,00 suunnilleen ja paikka nykyinen asuntomme.
Kesken television katselun minulle tuli kummallinen tunne mennä ulos ja ottaa voimakas lamppuni mukaan.
Kyseisen lampun olin ostanut päivää ennen Kauhajoen vakisähköstä hinta 90 vanhaa markkaa.
Siis pihalle ja ihmettelin että minkäs vuoksi...susikoiramme  pomo nimeltään oli tunkenut itsensä matalasta aukosta ulkorakennuksen alle ja siellä uikutti kummallisesti... Vaikka kuinka kutsuin,niin koira ei tullut esille.
Oli aika kovahko tuuli,,tuolta Laitasaaren suunnasta ja suoraan minua päin. Taivaalla Vallin Helvin talon yläpuolella näkyi kummallinen pilvi,,harmaa ja kooltaan noin 20metriä.Se mikä kiinnitti minun huomioni oli kun se pilvi ensinnä pysyi hiljalleen paikoillaan ja aivan vastatuuleen kuin muut pilvet.
Noh,,,,koska minulla oli se voimakas lamppu kädessä niin valokiilan napsautin suoraan pilveen ja kas kummaa.....pilvestä lähti samanlainen valokiila kuten lampustani,mutta se taittui vinkkeliksi,melkein suoraan taivaalle.
Ensin luulin jonkinlaisen sääilmiön taittavan valoliilan,mutta sammutettuani lamppuni pilvestä tuleva valokiila jäi osoittamaan taivaalle.
Kaiken huippuna pilvivalo ikäänkuin alkoi etsimään omaa valoani tyyliin,,,minne sä katosit...sillai siksakkia sinne ja tänne....kuin todella etsien...
Minä osoitin omalla  valokiilallani  "pilvivaloa" ja himskatti soikoon se alkoi laskeutumaan omaa valokiilaani pitkin alaspäin ja  osuessaan taskulamppuuni se sammui äkisti...
Lamppuni hajosi.
Hetken kuluttua pilvi häipyi,,,,vastatuuleen....ja niin tein minäkin sisälle sekä kertomaan vaimolleni että ufo rikkoi taskulamppuni....joo-o.
Seuraavana päivänä menin samaan vakiosähköön jossa moitin saamani lampun huonoa akkua...Mies väitti että olen väärin ladannut akun,koska se on kuulemma saanut voimakkaan sähkövirran,,,ja kun sanoin etten ole tehnyt sille mitään,,,ei uskonut...
Onneksi en kertonut että ufo rikkoi peeveli vieköön lamppuni...arvakkaapas mihin mua oltaisiin viety....
Soitin tutulle toimittaja Simo Nikulalle Seinäjoelta ja kerroin tapahtuneen ja se oli tarkoitus olla sanomalehti
Ilkassa,mutta muutaman tunnin päästä peruinkin asian,,,,tuumasin ettttäääääää......
Niin juu,,,soittakaa Nikulalle ja varmasti hän muistaa kertomukseni...

Ekku Mattila
17/4-2012.