maanantai 2. huhtikuuta 2012

Ennustus numero 3

Sanil Gastro korealainen konttilaiva, Khins Chippis, Super Farry Havaijilainen autolautta,
ohjustisteilijä 991/53 Usa 47 Ja 66 Tigonderojet, Alaskalainen lentävä Paul Clauser,
Tv-Journalisti Marina Maximoskaja, USAlainen sairaala laiva Comford, C-5 A
kuljetuskone, Emmanuel Header korpraali USA, Libanonilainen maatalousministeri
Talaal shali, Marinan kaupunki San francisco, Castle Hovard Barokkilinna Englanti,
Balmoralin linna Scotlanti, ydinvoimala Englanti Winsealen, Manhattan tankkilaiva USA,
Maer Woshinton Scikako, Entoprais lentotukialus USA, Wienin stephanskirehe kirkko
itävalta, Lontoon Tover silta, Kioton keisaripalatsi Japani, lentotukialus Ranska
tunnus R 98, Tanskan musiikkitalo, Theimsjoen uudet sulkupadot tuhoutuu valtavassa
tsunamissa, Lefaans kaupunginosa Ranska, Ydinkäyttöinen lentotukialus USA Dvigt D
Eisenhover, Akeb Haidar Beirut, Jokohama Japani, Israelin parlamenttitalo Knesset
Kenraali Nato Edvard Durkes, Waterloon silta Bridge, Ali Khamenei Iranin pressa....

Edellemainituissa on jokaisessa tuhon merkit.

Kas kohta Gastri ilman laivaa.
Laatikoita seillä täällä,
ja super laiva nuukahtaapi.

Nyt ohjuksia ei kukaan saa,
991534766 ei tosissaan,
Alaskassa ei lennä Pauli.

Marina saa Moskavasta, eron kovan ikuisen,
laivassa ei sairaalaa, puhdistusta vastaavaa,
C viittä taas kaipaillaan.

Header ei nyt ylene,
ministeri vihitään, saa maata silmilleen,
halikaan ei nyt auta.

Marina on pian entinen, ei koskaan kasva ei kukoista,
Sanissa taas kävellään,
ei teitä, rautaa rauteilla.

,,,,,,,,,,,,,,
........

Onko selkokielellä parempi kirjoittaa? Vai kuuluuko runomitassa¨Nostradamuksen
ääni? Keisari jää ilman tupaa,
Ranskassa taas 98,
Tanskassa hukkuu musiikki.

Jokohamat saa tilin Japanissa,
Knessetissä taas huuto kuuluu,
Natossa ei Durkessia.

Kas Napolean se väsähtää, silta kaatuu kirskuntaa,
Ali saa lopputilin,
heie Iranin pomolle,

Ei sulut auta, korotukset,
Toverisi nyt toiseksi jää,
Theisjoessa täys raatoja,

Lefaans ajot ne keskeytyy, rinteet kaatuu,
USAssa ei Hooveria,
Akebille huono Beirut.




Hei... kuka uskoo nyt tietäjää,
minnuu melkein kalevalasta.
pitkä tukka, ikää rientää,
kas maine mennyt,
nauramista,
mut kateudestanne nauravat,
hohottavat ylenmäärin,
Lie pelkäävätkin samalla,
mä nyrkin nostan,
Lujaa koetan vakuuttaa,
mä tiedän karmat, auran aallot,
mä kuulen enteiden huminan,
kas pienestä se jo mulla ollut,
äidin maidosta kasvanut,
suku tää mulla, on Unkarista,
tuolt kaukaa raukoilta rajoilta,
mä synnyin, en tänne,
vaan lujaan Härmään, veden viereen,
mut nyt oon kauhajoella,
tääl keskel peltoa, lepikoita,
on ystävät menneet, juorun kautta,
mä saanut vääriä juttuja,
nään sylkemistä, kiusaamista, ei koulussakaan rauhaa,
nyt nousen mä tästä et solvaa te enää,
mun nimeni uudeksi puhdistuu,
saan kunnioitusta, suureen ääneen,
mut tervetulleeksi taas kutsutaan,
hyvä se, saan työtäni tehdä,
saan ilolla auttaa ihmisiä,
ja huomaatte sen, en pure mä ketään,
mun hymyni on aitoa,
tää oli tietäjän runo.
Mitä tuumaatte tästä?
Yllätinkö sydämenne nyt.
Kiittäen kumarran,
saan uskallusta,
mä jatkan tietä, nään polun pään,
hei nyt taas, vähäksi aikaa.